dovolenka taliansko pri mori autom s malými deťmi

Dovolenka v Taliansku pri mori autom s malým dieťaťom… Naše tipy čo vidieť za 7 dní!

5. deň – More, more, more

Piaty deň našej dovolenky sme celý venovali tomu hlavnému, kvôli čomu sme sem prišli. Na pláži sme boli hneď ráno úplne prví :). Čľapkanie, kúpanie, zbieranie mušlí, preskakovanie vĺn, púšťanie šarkana na pláži…

dovolenka v taliansku autom s deťmi skúsenosti a tipy čo vidieť

More síce nebolo tyrkysové a krásne priezračné, na aké sme zvyknutí z našich dovoleniek v južnom Taliansku, ktoré ja teda milujem, ale voda aj pláž bola čistá. Dôvodom, pre ktorý tu žiarivé azúrové more nečakajte, je zlatistá, miestami až tmavohnedá farba piesku.

Lido di Jesolo dokonca každoročne dostáva ocenenie Modrá vlajka, ktoré udeľuje Európska komisia za kvalitu a čistotu pláží a služieb, takže spokojnosť bola. Dcérka bola v siedmom nebi a to je hlavné.

6. deň – Výlet do Benátok a na kúzelný ostrov Burano

Na čo sme sa veľmi tešili, bol výlet do jedného z mojich obľúbených miest v Taliansku, Benátok. Po raňajkách sme teda nastúpili do auta a vyzbrojenými informáciami potrebnými k ceste sme vyrazili do prístavu Punta Sabbioni, čo nám trvalo približne 25 minút. Tam sme zaparkovali pekne v tieni na trávnatom parkovisku, ktoré skôr pripomínalo veľký sad so stromami po jeho okrajoch. Keď sme sa neskoro poobede unavení vrátili, chladné auto sme neskutočne ocenili. Parkovné bolo 7€ na deň.

Z prístavu jazdí do Benátok loď, tzv. vaporetto linkou číslo 14, a to niekoľkokrát za hodinu. Za polhodinu už môžete sedieť na káve na piazza San Marco :). My sme sa ale rozhodli inak. Najprv sme si chceli urobiť zastávku v Burane, že sa tam poprechádzame a urobíme pekné fotky, kým nebude ostrov veľmi zaplnený ďalšími turistami. Až potom sme mali v pláne zameriť loďou do Benátok, kde si dáme v kľude obed a vychutnáme si v pohodičke zvyšok nášho výletného dňa.

Predavač v pokladni v prístave Punta Sabbioni nám poradil, že si môžeme kúpiť lístok na linku číslo 12, ktorá ide severnou trasou so zastávkou na ostrovoch Burano a Murano (cena asi 8 €). Môžeme si vystúpiť na ostrovoch a popozerať si ich a potom ísť do Benátok, ale lístok platí len 75 minút. Ďalšou možnosťou je kúpiť si celodenný lístok za priližne 25 €, s ktorým môžeme prestupovať koľkokrát chceme, a platí dokonca aj na jazdu po hlavnom kanále v Benátkach. Inak, spiatočný lístok Punta Sabbioni – Benátky stál okolo 13-14€, a deti do 6 rokov sa vozia na všetkých linkách zadarmo.

1. Burano, najfarebnejší ostrov na svete

Burano ma nesklamalo ❤️. Čakala som krásne domčeky hýriace farbami, a trochu som sa bála, či tie internetové fotky, ktoré do tohto „najfarebnejšieho mesta Európy“ lákajú tisícky turistov, nie sú príliš upravené a my nakoniec nájdeme len pár obyčajných farebných fasád. Ale nie! Bolo úžasne, slniečko svietilo, farby žiarili a realita bola presne taká ako na fotografiách. Jednoducho nádhera.

dovolenka v taliansku pri mori autom s deťmi čo vidieť
dovolenka v taliansku autom s deťmi skúsenosti a tipy čo vidieť

Určite teda odporúčam, ak budete v Benátkach, previezť sa loďou aj na tento menší, ale pre mňa ešte malebnejší a romantickejší ostrov.

A ak budete mať ešte viac času, tak sa skúste pozrieť aj na vedľajší ostrov s podobným názvom, Murano. Ten je zas známy niečím iným, a to sklárstvom, ale nie len tak hocijakým…

Po menšom „photoshootingu“, vynikajúcej zmrzline a túlaní sa uličkami v pestrofarebnom Burane, sme sa vydali späť k prístavu, odkiaľ sme vyrazili ukázať dcérke gondoly v milovaných Benátkach, o ktorých už odo mňa predtým počula snáď tisícráz…

2. Benátky a plavba po hlavnom kanále

V Benátkach sme hneď v úvode síce nejako „blbo“ vystúpili – namiesto na Piazza San Marco, kde to poznám a viem sa orientovať, sme vystúpili na inej zastávke, pretože ako sme pochopili, keď všetci vystúpili, tá linka už ďalej nešla.. Neodradilo nás to a šli sme spoznávať nové miesta. Nakoniec nám to trvalo dobrých 40 minút, kým sme sa konečne pomalým krokom dostali k mostu Rialto. Mohli sme tam byť aj oveľa rýchlejšie, keby sme vynechali zastávky na fotenie s miestnymi mačkami :).

Začínali sme byť už dosť hladní a unavení a aj slnko už začalo pred obedom riadne pražiť. Našťastie sa nám hneď pod slávnym mostom Rialto podarilo nájsť voľné miesto v tieni v jednej reštaurácii, a ešte s takýmto parádnym výhľadom… Aj jedlo sme si užili, nebola to žiadna ristorante typu „pasca na turistov“, ale naozaj výborné pizze a špagety s darmi mora, ktoré rozvoniavali tak, že sa nedalo odolať.

dovolenka v taliansku autom s deťmi skúsenosti a tipy čo vidieť

Dobre oddýchnutí a znova plní energie sme sa vydali kochať sa Benátkami v tejto jeho podľa mňa jednej z najkrajších časti. Prešli cez most Rialto, trošku sme sa tam pomotali a potom sme fotili pohojdávajúce sa gondoly, fasády budov a vychutnávali si atmosféru tohto miesta.

No a potom mi napadlo, že čo keby sme využili naše lístky na povozenie sa po hlavnom kanáli – Canal Grande. Ukázalo sa, že je to výborný nápad. Benátky majú takto z lode mestskej hromadnej dopravy zase trochu iné čaro…

No a navyše sme sa odviezli až priamo na vytúžené námestie San Marco, kde sme sa potom túlali až do neskorého poobedia. Odtiaľ sme potom aj nastúpili na loď smerom Punta Sabbioni.

dovolenka v taliansku autom s deťmi skúsenosti a tipy čo vidieť

Jednu vec však k tomuto nášmu takmer idylického výletu musím spomenúť. Zobrali sme so sebou skladací golfový kočík pre dcérku, aby si mala kde počas dlhého dňa oddýchnuť, ale až taký dobrý nápad to nakoniec nebol. V lodiach sme nemali žiadny problém, ale prenášanie kočíka hore dole po niekoľkých desiatkach mini mostíkov v Benátkach, to už také ružové nebolo…

Každopádne, tento výlet bol aj tak skvelý, a je jednou z top spomienok na našu dovolenku v Taliansku autom.

7. deň – Rozlúčka s plážovým životom…

Každá dovolenka sa raz skončí, a tak skončilo aj toto naše kratučké vyrazenie si za morom a plážovými radovánkami.

dovolenka v taliansku autom s deťmi skúsenosti a tipy čo vidieť

Dovolenka na severe Talianska autom – na koľko vás vyjde?

Jedno zaujímavé zistenie, ktoré by vás možno mohlo tiež zaujímať, je cena tejto dovolenky. Na to, že nebolo vôbec našim úmyslom šetriť, nás to v závere riadne prekvapilo. Nebudem teda dlho napínať… Celkovo nás táto dovolenka v Taliansku pri mori autom vyšla na podľa mňa neuveriteľných 920 eur.

Do toho som započítala všetko, teda cestu, parkovné, ubytovanie, poplatky, reštaurácie, nákupy, zmrzliny, lístky na loď… Ak mám byť dôsledná :), tak po rozrátaní (v našom prípade delím na 3 časti) to vychádza 307 € za 1 týždeň na 1 dospelého dovolenkára a dieťa zdarma ako bonus :D.

Dávam do pozornosti ešte aj tento článok, v ktorom sú podrobne opísané aj ďalšie prímorské letoviská na severe Talianska, kam sa dá pohodlne dostať autom – Lignano, Jesolo, Caorle a Rimini:

Prečítajte si aj: Kam do Talianska k moru autom a s deťmi? Toto sú TOP 4 oblasti!

Ak sa vám článok páčil, potešíte ma lajkom alebo zdieľaním článku s vašimi priateľmi! Ďakujem! Oli